Instagram neustále pokúša zlepšovať interakcie s príbehmi, a tak sa po dlhej dobe mení zaužívaný spôsob, akým sa zdieľali externé odkazy v príbehoch.  Odkazy, ktoré doteraz boli známe ako ,,Swajpujte“ alebo „Potiahnite nahor“ sa po 30. auguste nahradzujú novými odkazmi vo forme nálepky.

To znamená, že všetci používatelia, ktorí mali v minulosti prístup k ,,Swipe up“odkazu pri tvorbe svojich príbehov majú mať prístup k novej nálepke s odkazom.

Táto novinka  bola na Instagrame spustená pre všetky účty od začiatku septembra a prináša niekoľko benefitov:

Efektívnejšia tvorba príbehov 

Nálepky ako sú darcovské príspevky, hudba, hlasovanie a teraz tento nový odkaz vám môžu pomôcť účinnejšie zdieľať vaše výzvy skúsenosti a poukázať na to, na čom vám záleží.

Pridaná kreatívna hodnota 

Nálepka vizuálne vyzerá lepšie a funguje rovnako ako ostatné možnosti, takže máte nad vašim obsahom lepšiu kontrolu, môžete meniť jej veľkosť a tiež ju meniť do rôznych štýlov.

Ďalšie zapojenie

Pre používateľov alebo ľudí všeobecne je dnes dôležitá rýchlosť taktiež možnosť sa zapojiť a rovno zdieľať obsah. Interaktívna nálepka s odkazom všetky tieto parametre určite spĺňa.

Lepšie umiestnenie

V porovnaní s možnosťou swajpnutia, ktorá sa nám zobrazovala v príbehu úplne v spodnej časti obrazovky, nálepku je možné umiestniť v ktorejkoľvek časti príbehu a vizuálne ju dať do popredia a tak zlepšiť aj jej dopad a zvýšiť návštevnosť externého webu.

Pre všetkých

Keďže získanie funkcionality „swipe up“  mali doteraz k dispozici iba účty, ktoré mali viac ako 10 tisíc sledovateľov, tak interaktívne nálepky s odkazom mali byť dostupné každému používateľovi instagramu bez rozdielu.  

Táto aktualizácia by mala podporiť výraznejšie umiestnenie odkazov do príbehov a poskytuje tvorcom viac možností prezentácie, ktoré môžu pomôcť ostatných používateľov nalákať k prekliknutiu.a tým zvýšiť návštevnosť.

Funkcionalita ,,swipe up“ tu bola dlho a stala sa akýmsi zvykom, takže pre používateľov možno bude ťažšie si na nové interaktívne nálepky s odkazom spočiatku zvyknúť. Zmena správania používateľov pri zdieľaní odkazov v príbehoch teda pravdepodobne bude nejaký čas trvať. Napriek tomu to vyzerá ako potenciálna príležitosť a prvé výsledky testovania Instagramu museli preukázať pozitívnu odozvu, keď Instagram urobil takýto krok k zmene.

Začiatkom septembra sa začali vynárať ďalšie otázky, či teda je nová možnosť odkazu v príbehu dostupná pre všetkých používateľov, alebo budú nálepky na odkazy fungovať za rovnakých podmienok ako funkcionalita „Potiahnutia nahor“ a teda či bude nálepka s odkazom obmedzená iba na overené profily a/alebo profily s viac ako 10 000 sledovateľmi. A odpoveďou na tieto otázky je, že na to, aby ste získali prístup k odkazovým nálepkám zatiaľ potrebujete 10 000 sledovateľov alebo overený účet.

Bezpečnosť na prvom mieste

Keďže cieľom Instagramu je bezpečnosť, tak kľúčovým prvkom bude dávať pozor na odkazy, ktoré ľudia prostredníctvom nálepsiek zdieľajú, aby sa zabezpečilo, že používatelia nebudú šíriť dezinformácie a spamy. 

Z tohto dôvodu Instagram  zatiaľ postupne uvádza prístup k nálepkkám s odkazmi, ale cieľom je, aby sa v budúcnosti rozšíril prístup k odkazom aj pre ďalšie účty.  

Ide teda o nový spôsob zdieľania odkazov v príbehoch, ktoré už nejaký čas boli dostupné, ale iným spôsobom, takže nastal čas začať experimentovať s optimálnym umiestnením nálepiek s odkazmi vo vašich príbehoch.

Diana Lauková, Mindshare Slovakia

Zdroje textu:

Socialmediatoday.com, Newsfeed.cz

Zdroje obrázkov:

Followrio.com, Plannthat.com

Ig stories – Silvia Cisáriková

O autorovi

Diana Lauková

Diana rada spoznáva nové miesta vo svete a voľnú chvíľu si rada spríjemní behom/cvičením alebo prechádzkou so psíkom. Vyštudovala štatistické metódy na EUBE a ku koncu štúdia ju to začalo ťahať smerom k marketingu a reklame. Je súčasťou digitálneho tímu.