Aj našej agentúre záleží na tom, aby bolo prostredie influencer marketingu kreatívne, ale aj zodpovedné a etické. Ku všetkým spoluprácam sme tak pristupovali aj doposiaľ, preto sme prirodzene svoju profesionalitu a etickosť potvrdili aj signatárstvom Kódexu influencer marketingu. Ten bol verejnosti predstavený a pokrstený 27. septembra v rámci konferencie Marketing Rulezz 2022 v Bratislave. Kódex chráni a usmerňuje všetky zúčastnené strany (značky, agentúry a influencerov) počas ich reklamných spoluprác a eliminuje chyby a pochybné praktiky.
Značky a ich zastupujúce agentúry sa tu okrem iného zaväzujú poskytovať influencerom dostatok informácií o propagovaných produktoch, uzatvárať zmluvu s vopred dohodnutými podmienkami spolupráce, či viesť otvorenú komunikáciu. Rovnako sa influenceri zaväzujú dodržiavať pravidlá a povinnosti vrátane Desatora etického influencera:
- Každú reklamnú spoluprácu vždy riadne označím.
- Pri svojej práci som čestný a profesionálny.
- O produkte hovorím pravdivo a nezamlčiavam podstatné informácie.
- Neklamem a nešírim neoverené fakty.
- Nevyužívam obsah, ku ktorému nemám odsúhlasené práva či licenciu.
- Dodržiavam podmienky uzatvorené v zmluve so značkou.
- Počas spolupráce so značkou komunikujem a som nápomocný.
- Nepropagujem predaj liekov, alkoholických nápojov, tabakových výrobkov a hazardných hier, ak mám vo fanúšikovskej základni preukázateľne aspoň 30 % publika mladšieho ako 18 rokov.
- Myslím na svoju spoločenskú zodpovednosť a nerobím nič, čo by mohlo akokoľvek uškodiť deťom či môjmu publiku.
- Svoju profesionalitu potvrdzujem signatárstvom Kódexu influencer marketingu.