Ľudia čoraz viac vyhľadávajú firmy online. Preto je dôležité aby bola vaša firma rýchlo dohľadateľná.

Výhodou firemného profilu je, že je bezplatný, čo ho robí dostupný pre všetkých. Svoj profil dokážete spravovať  priamo vo vyhľadávaní alebo v Google mapách. Obsahuje všetky relevantné informácie o vašej firme.

Čo je obsahom firemného profilu a čo všetko dokážete zmeniť?

Základom firemného profilu je samozrejme názov firmy, adresa, telefónne čísla či iné kontaktné údaje.

Pomocou jednoduchých tlačidiel sa následne dokáže používateľov rýchlo dostať priamo do navigácie v rámci Google máp, alebo im poskytnete možnosť vám priamo zavolať.

Rovnako viete pridať vašu webstránku, na ktorú sa takisto bude vedieť používateľ rýchlo prekliknúť.

Ďalšie z dôležitých informácií sú aj údaje o otváracích hodinách, ktoré dokážete jednoducho a flexibilne upravovať podľa potreby.

Google vám ponúka veľa možností ako si profil prispôsobiť, nahráte tam vlastné fotografie, rovnako môžete pridať aj prebiehajúce akcie, ponuky či podujatia, ktoré by mohli prilákať nových zákazníkov. Aktuálnosť profile je dôležitou súčasťou. Logo či titulný obrázok umožňujú profil ešte viac personalizovať.

Ak máte viacero pobočiek, je dôležité aby boli všetky spravované v rovnakom štýle.  

Pridajte atribúty, ktoré sa týkajú vašej firmy, ktoré poskytnú zákazníkom ďalšie informácie o vás. Ako napríklad „bezplatné parkovanie“ či „bezbariérový prístup“.

Recenzie a čo s nimi?

Dôležitou súčasťou firemného profilu sú Recenzie. Pre zákazníkov je dôležité, aby ste s nimi ako firma komunikovali, a na ich recenzie reagovali čo najskôr, aby ste v nich vybudovali dôveru.

Komunikovať so zákazníkmi dokážete rovnako aj cez odosielanie a prijímanie správ, pričom odosielanie správ môžete kedykoľvek pozastaviť, alebo si vytvoriť automatické odpovede na opakujúce sa otázky.

Jednou z možností, ako uľahčiť komunikáciu medzi vami a potencionálnymi zákazníkmi je vytvoriť sekciu časté otázky, a uverejňovať odpovede na tie najčastejšie. Ušetríte tak čas vám aj vašim zákazníkom.

(Žiaľ, stretávame sa aj s negatívnymi falošnými recenziami, za ktorými môže byť akýkoľvek zlý úmysel. Na našom blogu nájdete aj článok, ako sa s nimi vyrovnať.)

Predstavte svoju ponuku jedál či služieb

Vďaka firemnému profilu môžete poskytnúť zákazníkom dôležité informácie ešte predtým ako navštívia váš web. Môžete im napríklad ako reštaurácia zobraziť vaše menu alebo poskytnúť fotografie najpopulárnejších jedál, ktoré si zákazníci obľúbili. Rovnako viete uviesť, či ponúkate donášku, alebo vyzdvihnutie tovaru na predajni, či cenové rozpätie produktov, ktoré ponúkate. Jedným kliknutím vedia zákazníci získať aj online kalkuláciu pri poskytovaní služieb. Hotely dokážu pridávať čas check-inu či check-outu hostí.

Pravidelné reporty výkonnosti firmy

Od Google budete dostávať pravidelné reporty výkonnosti, získate štatistiky hovorov, recenzií, či objednávok a ďalších údajov. Poskytujú informácie ako napríklad aké vyhľadávacie dopyty sa používajú na to, aby zákazníci našli váš profil, ako často používatelia žiadajú o trasu do vašej firmy, aké zariadenie bolo využité, a rovnako zdieľajú počet zobrazení firemného profilu, fotiek aj príspevkov.

Aké sú výhody tvorby a využitia firemného profilu v rámci online marketingu?

Správa „firemný profil“ je súčasťou location marketingu, ktorý je dôležitý z pohľadu podpory lokálneho SEO a rovnako vizibility brandu v rámci Google vyhľadávania a Google máp. Čím je vaša firma viditeľnejšia, tým vyššiu šancu budete mať na získanie nových zákazníkov.

V prípade platenej podpory, viete zapojiť kampaň Performance Max (Maximálne výkonná kampaň dostupná v rámci Google Ads), ktorá dokáže optimalizovať práve na Local Store visits and promotions (Návštevy a promá predajne). Reklamy z takejto kampane sa zobrazujú aj vo firemnom profile, rovnako v Mapách Google, a iných umiestneniach, ktoré dokážu podporiť daný cieľ. V minulosti boli tieto reklamy zastúpené prostredníctvom Lokálnych kampaní, ktoré už ale aktuálne nie sú dostupné.

Tip na záver: Ak chcete využívať vás firemný profil na maximum, je potrebné sa o neho starať a neustále ho aktualizovať a rovnako optimalizovať. Profil musí byť relevantný a ideálne kompletne vyplnený. Vďaka tomu ho bude vedieť Google vyhodnocovať a zobrazovať k relevantným dopytom.  

Zdroj: https://www.google.com/intl/sk_sk/business/

O autorovi

Andrea Čanigová

Andrea študovala na Univerzite Komenského, odbor medzinárodný manažment paralelne s magisterským štúdium vo francúzštine, v oblasti európskych štúdií. V Mindshare pôsobí na digitálnom oddelení Invention, kde sa venuje online marketingu, mediálnemu plánovaniu a správe online kampaní. Vo voľnom čase rada cestuje a spoznáva nové krajiny.