Komunikácia v outdoore nemusí znamenať len vylepenie plagátu. Plocha billboardu môže byť „plátno“, ktoré sa dá využiť netradične a kreatívne. Tu je zopár outdorových kampaní zo sveta, ktoré ma svojim prevedením v poslednom období zaujali.

DOVE Injectable Billboard

Značka Dove nášho klienta Unilever dlhodobo poukazuje na toxický ideál krásy ukazovaný na sociálnych sieťach a tlak spoločenských očakávaní o dokonalý vzhľad. „Injectable Billboard“ bol inštalovaný v nákupnom centre v Toronte a bol vyhotovený pomocou 50 000 injekčných striekačiek, ktoré symbolizovali počet kozmetických injekcií použitých pri zákrokoch v jeden rok kanadským dievčatám vo veku 14 až 17 rokov. Kampaň získala za šírenie posolstva celosvetové uznanie.

3D billboard Coca-Coly

3D inštalácia bola umiestnená na letisku v São Paule. Postava – dievčaťa zo slávneho Vermeerovho obrazu „Dievča s perlovou náušnicou“ pomocou svojho dotyku premení digitálnu fľašu Coca-Coly na skutočný fyzický nápoj, ktorý prechádza lievikom a vychádza z panela neďalekého automatu a ponúka nápoj každému, kto prejde okolo. Kampaň bola skvelou ukážkou toho, ako môžu technologické pokroky preklenúť priepasť medzi digitálnym a fyzickým svetom a zmeniť tak skúsenosti spotrebiteľov.

Prestávka s Kit Kat

Značka Kit Kat nášho klienta Nestlé je známa komunikáciou svojho sloganu „Daj si pauzu, daj si Kit Kat“. Toto povedomie značka využila pri kreatíve OOH reklamy, kde do červeného bannera, na ktorom je vytlačený slogan vyrezali dieru a tam, kde by normálne bolo slovo „prestávka“ vložili relaxačnú hojdaciu sieť. Originálny, zážitkový spôsob prepojenia značky – jej sloganu s publikom.  

IKEA obchod

Tohtoročné otvorenie svojho nového obchodu na londýnskej Oxford Street odkomunikovala Ikea nadrozmernou inštaláciou 19x 39 metrov. Expozícia pokrývala lešenie budovy ešte nedokončeného obchodu a  bola zabalená do charakteristickej modrej farby IKEA s obrovskou nákupnou rukoväťou Frakta prehodenou cez prednú časť. Modrá nákupná taška Ikea Frakta je dnes už ikonicky známa a väčšina z nás ju má aj doma. Jednoduché, ale zároveň pútavé riešenie kampane.

Najväčší ekologicky interaktívny billboard

Čaj Brooke Bond Taj Mahal získal minulý rok Guinessov rekord za vytvorenie najväčšieho environmentálneho interaktívneho billboardu na svete. Plocha sa nachádza  v Indii, je široká 46 metrov a bola inštalovaná tak, aby sa zhodovala s indickým monzúnovým obdobím, ktoré trvá od júna do septembra. Billboard reagoval na dážď aktiváciou sláčikov, ktoré predviedli skladbu „Raag Megh Malhar“, klasickú indickú hudobnú skladbu tradične hranú na santoor –  strunový nástroj, oslavujúcu príchod dažďa.

Audible – audio knihy

Online platforma audiokníh a podcastov Audible so svojou kampaňou „This is The Story“, predviedla schopnosť média rozprávať príbehy. Kreatíva propagovala tri z jej najpopulárnejších žánrov audiokníh: true crime, sci-fi a fantasy. Každá outdoorová plocha bola dotvorená 3D prvkami a LED osvetlením.

Zdroje:

https://broadsign.com/blog/our-favourite-ooh-and-billboard-ads/

https://oohtoday.com/11-creative-unexpected-ooh-ideas-for-2023-and-beyond/

https://www.linkedin.com/posts/global-creative-marketing_ooh-creativity-marketing-activity-.7019651250338070528-ZcrM/?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

https://girlsinmarketing.com/blog/3-of-the-best-ooh-marketing-campaigns-in-2023/ .https://www.linkedin.com/pulse/5-best-ents-out-of-home-campaigns-2023-edition-richard-caddy-ukfme/

O autorovi

Bibiana Jajcay

Bibiána študovala na Univerzite sv. Cyrila a Metoda, odbor marketingová komunikácia. V Mindshare pôsobí na oddelení Exchange, kde sa venuje TV nákupu.