3D digitálne billboardy majú nadrozmernú veľkosť a dokážu získať pozornosť nielen miestnych obyvateľov, ale aj používateľov sociálnych sietí na celom svete. Pri ich tvorbe sa tvorcovia preto zamýšľajú nad kreatívou tak, aby bola pôsobivá nielen v mieste fyzického umiestnenia billboardu, ale aj v mobile napríklad v New Yorku. Toto trojrozmerné outdoorové médium umožňuje k spotrebiteľom komunikovať novým nápaditým a inovatívnym spôsobom. Ja sa už veľmi teším, keď táto 3D technológia príde aj Slovensko 😊 Nižšie pripájam zopár ukážok 3D billboardov, ktoré mňa zaujali najviac.

AXE

Obľúbená značka pánskej kozmetiky vlastnená našim klientom Unilever pred časom odštartovala multikanálovú kampaň, o ktorej sme už písali v našom piatkovom newslettri. Teraz by som sa chcela bližšie pozrieť na 3D digitálne billboardy, na ktorom svoju kampaň komunikovalo aj Axe. V tejto konkrétnej kampani išlo o digitálny billboard v nadživotnej veľkosti umiestnený na newyorskom námestí Times Square, ktorý obsahuje futuristickú animáciu kozy a propaguje nový telový sprej značky Blue Lavender.

Nike

Táto kampaň bola nasadená v rámci Nike Air Max Day 2022 na obrovskom billboarde v Tokiu a je na ňom zobrazená oranžová krabica od tenisiek Nike, ktorá sa roztvorí a odhalí množstvo štýlov Air Max vo viacerých farebných prevedeniach.

Meta Quest2

Spoločnosť Meta  na rušnom londýnskom námestí Piccadilly Circus  prišla s trojrozmerným billboardom, ktorým komunikuje súpravu Meta Quest 2. 3D reklama prezentuje rôzne zážitky, ktoré sú k dispozícii na ich zariadení –  možnosť byť Iron Manom, astronautom, automobilovým pretekárom, hráčom NFL atď.

Louis Vuitton x Yayoi Kusama

Francúzska značka Louis Vuitton na 3D billboarde v Tokiu komunikuje svoju kampaňovú spoluprácu s japonskou umelkyňou Yayoi Kusama. Animácia sa začína bodkovaným kufrom LV, ktorý sa otvorí a odhalí tri Kusamovej ikonické tekvice.

Zdroje:

https://www.thedrum.com/news/2023/02/23/axe-s-new-fragrance-ratios-chanel-roast-campaign-with-3d-billboard-celeb-collabs

https://www.behance.net/gallery/144114301/AIRMAXDAY-2022-TOKYO

https://www.linkedin.com/news/story/3d-meta-ad-turns-heads-in-london-6089378/

https://hypebeast.com/2022/12/louis-vuitton-yayoi-kusama-shinjuku-tokyo-billboard-info

O autorovi

Bibiana Jajcay

Bibiána študovala na Univerzite sv. Cyrila a Metoda, odbor marketingová komunikácia. V Mindshare pôsobí na oddelení Exchange, kde sa venuje TV nákupu.