Správa spoločnosti Kantar Media uvádza, že najväčších dvadsať zadávateľov utratilo v USA za Google search v období od januára do septembra takmer 1,7 miliardy USD. Zdá sa vám to veľa? Opak je pravdou.
Ostatné čísla totiž ukazujú, že táto suma predstavuje odhadom len necelých 5 % z celkových príjmov, ktoré dokázal Google prostredníctvom PPC reklamy zarobiť v rovnakom období. Tento fakt poukazuje na jednu z najsilnejších stránok celého Google biznisu, jeho nezávislosť na veľkých zadávateľoch a turbulenciách, ktoré môže takéto nastavenie priniesť.
Astronomická suma vyskladaná z veľkého počtu menších rozpočtov predstavuje, aspoň podľa nášho názoru, oveľa lákavejšiu a bezpečnejšiu alternatívu. Pri pohľade na zoznam zadávateľov je vtipné zistenie, že napríklad Microsoft, prevádzkovateľ konkurenčného vyhľadávača Bing, minul v spomenutom období u svojho hlavného rivala odhadom viac ako 70 miliónov USD. Na čele rebríčka je spoločnosť IAC/InterActiveCorp, prevádzkovateľ webov ako je Ask.com, Match.com alebo Citysearch. Nasleduje e-shopový gigant Amazon.com, telekomunikačný operátor AT&T, webový špecialista na cestovanie Expedia a top 5 zoznam uzatvára globálny poskytovateľ biznis informácií Experian Group.
Richard Kopunik, Mindshare Slovakia
Zdroje:
Follow @BlogBrightMinds na Twitter