Správa spoločnosti Kantar Media uvádza, že najväčších dvadsať zadávateľov utratilo v USA za Google search v období od januára do septembra takmer 1,7 miliardy USD. Zdá sa vám to veľa? Opak je pravdou.

Ostatné čísla totiž ukazujú, že táto suma predstavuje odhadom len necelých 5 % z celkových príjmov, ktoré dokázal Google prostredníctvom PPC reklamy zarobiť v rovnakom období. Tento fakt poukazuje na jednu z najsilnejších stránok celého Google biznisu, jeho nezávislosť na veľkých zadávateľoch a turbulenciách, ktoré môže takéto nastavenie priniesť.

Astronomická suma vyskladaná z veľkého počtu menších rozpočtov predstavuje, aspoň podľa nášho názoru, oveľa lákavejšiu a bezpečnejšiu alternatívu. Pri pohľade na zoznam zadávateľov je vtipné zistenie, že napríklad Microsoft, prevádzkovateľ konkurenčného vyhľadávača Bing, minul v spomenutom období u svojho hlavného rivala odhadom viac ako 70 miliónov USD. Na čele rebríčka je spoločnosť IAC/InterActiveCorp, prevádzkovateľ webov ako je Ask.com, Match.com alebo Citysearch. Nasleduje e-shopový gigant Amazon.com, telekomunikačný operátor  AT&T, webový špecialista na cestovanie Expedia a top 5 zoznam uzatvára globálny poskytovateľ biznis informácií Experian Group.
Richard KopunikMindshare Slovakia

Zdroje:

businessinsider.com

adage.com

Follow @BlogBrightMinds na Twitter

O autorovi

Richard Kopunik

Vyštudoval obchod a marketing. Vo sfére mediálnych agentúr pracuje už takmer 20 rokov. Zaujímajú ho nové trendy v oblasti marketingovej komunikácie a médií, technologické vychytávky, hudba, knihy, filmy a seriály. O nich, v akejkoľvek kombinácii, rád píše aj na našom blogu.