Facebook oznámil spustenie Facebook App Center a ako konkurent chce súperiť s Google Play a App Store a zároveň vytvoriť priestor pre väčšie príjmy zo svojich mobilných služieb.
Obchod bude užívateľom ponúkať len tie aplikácie ktoré priamo súvisia s ich aktivitami na sociálnej sieti, resp. iba aplikácie, ktoré využívajú pri prihlasovaní facebookový log-in.
Centrum aplikácií s veľmi jednoduchým užívateľským prostredím bude prístupné priamo na facebookovej stránke a samozrejme prostredníctvom facebookových aplikácií pre iOS a Android. Na displeji telefónu alebo tabletu sa primárne zobrazí stránka s odporúčanými aplikáciami, ktoré vám systém ponúkne a personalizuje s prihliadnutím na vaše aktivity na facebooku.
Každá aplikácia bude mať detailnú stránku, ktorá bude poskytovať viac informácií o aplikácii skôr, než si ju užívateľ nainštaluje – vrátane ceny, pokiaľ nie je bezplatná. Ak aplikácia vyžaduje inštaláciu, užívateľ bude presmerovaný do App store alebo Google Play.
Najväčším prínosom pre vývojárov aplikácií je, že si za ne budú môcť účtovať. S aplikáciami sa aktuálne stretávame priamo na stránkach facebooku. Sú k dispozícii zadarmo alebo v niektorých prípadoch s povoleným in-app nákupom. Tento krok otvára úplne nový zdroj príjmov pre Facebook ale aj všetkých vývojárov.
Ďalším kľúčovým bodom diferenciácie vo Facebook App Center je, že aplikácie nebudú zoradené len na základe popularity a počtu stiahnutí, ale dôležitým faktorom bude hodnotenie užívateľov. Nebudú existovať zoznamy top aplikácií. Každý používateľ bude mať k dispozícii osobný zoznam s odporúčaniami.
Od Facebooku je to veľmi rozumný ťah, ktorý do ekosystému neprinesie len peniaze, ale najmä prirodzenú podporu facebooku v mobilných zariadeniach a zároveň efektívny nástroj na sledovanie trendov vo vývoji aplikácií.
Presný dátum uvedenia sa nám zatiaľ nepodarilo vypátrať, ale Facebook sa určite poponáhľa.