Sociálne médiá sú pravdepodobne najrýchlejšie rastúcim odvetvím v posledných rokoch a majú enormný vplyv na dianie v digitálnom marketingu. A keďže rok 2017 je už v plnom prúde, pozrime sa na to, aké trendy ovládnu tento dynamický svet.

 

  1. Live streaming video

YouTube je stále na špici čo sa týka vytvárania video obsahu a tiež i v užívateľských štatistikách o čase strávenom pozeraním videa. Preto je logickým krokom jeho zaradenie do mediálnych (video) stratégií na tento rok. Do hry však vstupujú i iné platformy, ktoré si chcú vybojovať svoje miesto, a ich boj nie je márny. Do kariet im nahráva stále vyššia penetrácia užívateľov mobilných zariadení, a teda aj ich schopnosť streamovať vlastné live videá. Produkty ako sú „Facebook Live“ a „Instagram Stories“ umožňujú marketérom zasiahnuť užívateľov v ich prirodzenom prostredí, a to veľmi autenticky a najmä kreatívne.

 

  1. Chatboty a messaging aplikácie

Chatboty už stihli vytvoriť buzz aj v roku 2016, a to oprávnene. Zopakujme si, že chatbot je služba ovládaná pravidlami, niekedy s umelou inteligenciou, s ktorou môže užívateľ interagovať v rozhraní chatu. O tomto trende si môžete viac prečítať v našom článku.

 

  1. Virtuálna realita a rozšírená realita

Dôkazom je najmä obrovský úspech Pokémon Go, ktorý takpovediac predstavil rozšírenú realitu masovému publiku. Predpokladáme, že ďalším priekopníkom bude Facebook, ktorý už teraz experimentuje s viacerými rôznymi maskami a filtrami vo Facebook Live videu. Niekoľko spoločností už vytvorilo hype okolo VR headsetov (Facebook, Sony, Alphabet) a vytvárajú si tak solídny trh pre ich produkty.

 

  1. Znižovanie organického zásahu

Ďalším posunom v social media marketingu, ktorý bol badateľný už v roku 2016, je stále ťažšie získavanie organického zásahu naprieč sociálnymi médiami. Už nestačí postovať príspevky na pravidelnej báze, pretože väčšina sociálnych médií zmenila algoritmus chronologického zobrazovania príspevkov. Situácia momentálne vyzerá tak, že vaše príspevky bez platenej podpory zasiahnu rádovo jednotky vašich fanúšikov/followerov, teda sa stávajú takmer neviditeľnými. Jedinou cestou je implementácia platenej podpory na zvýšenie dosahu príspevkov, alebo realizácia multi-channelovej stratégie na maximalizáciu dosahu.

 

  1. Spájanie sociálnych platforiem

Za posledných pár rokov sme boli svedkami viacerých akvizícií, Facebook kúpil WhatsApp, Instagram a Oculus Rift. Twitter získal Periscope, a Microsoft nedávno kúpil LinkedIn. Pre markéterov je dôležité sledovať tieto akvizície, keďže majú priamy vplyv na výkonnosť sociálnych médií a spôsob distribúcie.

 

  1. Personalizovaný obsah

To, že obsah je kráľ, je známe už dlhšie. V roku 2017 k tomu pridáme, že personalizovaný obsah je boh. Čím ďalej sa ľudia prikláňajú ku konzumácii digitálnych médií, tým viac očakávajú práve relevantný a personalizovaný obsah. Nehovoriac o tom, že tento prístup je predpokladom k získaniu zákazníka, a hlavne jeho lojality.

 

  1. Nárast využitia influencerov

Tento trend je citeľný i v slovenských podmienkach od módy až po gastronómiu a veľa firiem využíva influencerov na vybudovanie dôvery a stotožnenia sa užívateľov so značkou. Toto využitie naberá na dôležitosti i kvôli narastajúcemu používaniu ad-blockerov a stáva sa veľmi efektívnym spôsobom získania nových zákazníkov a ich lojality.

Vo svetle všetkých týchto trendov očakávame veľmi zaujímavý progres. V sociálnych médiách a marketingu sa budú diať zaujímavé veci.

 

Silvia Kujovičová, Mindshare Slovakia

 

Zdroj

Obrázok

O autorovi

Silvia Kujovičová

Marketing študovala už na univerzite, najviac ju oslovil digital a profesionálne sa mu venuje už vyše dvoch rokov. Je certifikovaná odborníčka v Google Adwords a Google Analytics. Spravuje kampane na Facebooku, Instagrame a iných sociálnych sieťach, ktoré sú jej srdcovou záležitosťou. Veľmi ju baví dynamika a kreativita online marketingu a rada sleduje najnovšie trendy. Má skúsenosti z PR agentúry, ktoré využíva pri písaní firemného blogu. V súkromí rada varí, kde ju tiež baví kreativita a miluje filmy od Marvela a DC Comics.