V dnešnom blogu sa opäť budeme venovať najpopulárnejším skratkám v programmaticu. Predtým ako si prečítate tento článok, odporúčam začať prvou časťou, kde sme si vysvetlili skratky a pojmy ako DSP, SSP a Ad Exchange.

V dnešnom pokračovaní sa pozrieme bližšie na jednu z najpopulárnejších skratiek v programmaticu – DMP a čoraz využívanejšie CMP a DCO.

Ako sme už viac krát spomínali, pri práci s programmaticom sú jedným z najdôležitejších pilierov dáta. Na základe dát dokážeme efektívnejšie a presnejšie cieliť, čím odovzdáme posolstvo našej reklamy pre nás relevantným užívateľom.
Na to aby sme v rámci našich kampaní vedeli dáta využiť, vstupuje do programatického ekosystému technológia, ktorú nazývame DMP.

DMP alebo Data Management Platform je miesto, kde sa dáta zhromažďujú, analyzujú a segmentujú za účelom využitia v kampaniach. DMP je teda centralizovaná platforma, ktorá zhromažďuje dáta o publikách alebo kampaní z rôznych zdrojov.

Vďaka programatickému nákupu a systémom ako je DSP a SSP majú inzerenti možnosť nakupovať reklamný priestor na širokom portfóliu webových stránok (tzv. inventory). Data management platform má v tomto ekosystéme za úlohu zjednotiť dáta o publikách naprieč týmito kanálmi.

DMP umožňuje inzerentom vytvárať publiká a segmenty podľa veľkého množstva kritérií, ako napríklad behaviorálne údaje, demografické údaje, nákupné správanie, atď.

Prepojenie s DMP umožňuje marketérom cieliť reklamné odkazy adresnejšie, čím sa zvyšuje návratnosť investícií a relevantnosť reklamy.

Populárne DMP platformy sú Xaxis Turbína (mInsights), Lotame, Adobe Audience Manager, Adform DMP.

 

CMP ale Creative Management platform je unikátne softvérové riešenie, ktoré zjednodušuje marketérom alebo kreatívcom vytváranie a spravovanie digitálnych podkladov (ako napríklad digitálnych banerov). Tieto platformy častokrát ponúkajú veľmi intuitívne rozhranie a rôzne šablóny na expresné vytváranie digitálnych banerov vo veľkom množstve.

Vďaka týmto systémom inzerenti nie len že dokážu zjednodušiť prácu kreatívnemu tímu ale aj ušetriť náklady na výrobu digitálnych podkladov, keďže častokrát tieto platformy nevyžadujú ani skúsenosti v programovaní.

Populárne CMP platformy sú Celtra, Thunder.

DCO alebo Dynamic Creative Optimization je technológia, ktorá vďaka dátam vytvára personalizované reklamné odkazy v momente zobrazovania reklamného bannera. DCO môže využívať rôzne typy vstupných informácií, ktoré vďaka unikátnej technológii následne dokáže umiestniť do banneru.

Príkladom využívania DCO v praxi sú remarketingové bannerové kampane, kde sa vám zobrazia naposledy prezerané produkty spolu s krátkymi informáciami. Je očividné, že tieto bannery nie sú predpripravené, keďže môže ísť o tisícky rôznych variácií a kombinácií produktov. V rámci DCO sa vytvorí šablóna, kam sa dynamicky ťahajú vstupné dáta, ktoré si navolíme, ako napríklad produkt, cena, atď.

Viac o DCO si môžete prečítať v našom blogu špeciálne venovanému tejto technológií.

Populárne DCO platformy sú Adobe, Celtra, Sizmek, RTB House.

Programmatic je komplexný ekosystém do ktorého vstupuje veľké množstvo technológií a systémov. V synergii a pri správnom využívaní tieto technológie dokážu zefektívniť digitálne kampane a znížiť náklady investované do reklamy.

Vladimír Labunet, Mindshare Slovakia

Páčil sa ti tento článok? Staň sa odberateľom nášho newslettera, v ktorom ťa budeme, okrem iných zaujímavých noviniek, informovať o každom novom prírastku na našom blogu. Prihlásiť sa môžeš tu.

 

zdroje:

martechtoday.com

blog.hubspot.com

zdroj obrázku: https://econsultancy.com/blog/68213-what-are-the-benefits-of-a-creative-management-platform-cmp/

Titulný obrázok https://unsplash.com

O autorovi

Vladimir Labunet

Študoval na slovenskej univerzite Komenského, odbor marketingový manažment. Digitálnemu marketingu sa začal venovať ešte počas štúdia. Neujde mu ani jedna technologická novinka. Svoje rána si nevie predstaviť bez kvalitného marketingového podcastu a chutnej kávy.