Discovery campaigns alebo Discovery kampane sú kampane z dielne Google, ktorých cieľom je zasiahnuť používateľov, ktorí si aktuálne prehliadajú buď feed Youtubu, Gmailu alebo sa nachádzajú v Google kanáli Objaviť. Takýto typ kampaní je teda zameraný na ľudí, ktorý si prehliadajú obsah a sú otvorení objavovaniu nových vecí, produktov či služieb.
Ide o kampane so širokým zásahom, Google udáva, že Discovery reklamy dokážu zasiahnuť až 3 miliardy používateľov na celom svete naprieč rôznymi umiestneniami Google. Reklamy pôsobia v rámci obsahu natívne a vďaka strojovému učeniu sú reklamné podklady automaticky usporiadané tak, aby sa správne zobrazovali a čo najviac zapadli do umiestnenia a zariadenia, v ktorom sa zobrazujú.
Kde všade sa reklamy zobrazia v rámci jednej kampane?
- Domovská stránka YouTube a odporúčané videá „watch next“
- Kanál Objaviť „Discover“
- Karty Reklamy a Siete v Gmaili
Zdroj obrázku: https://support.google.com/google-ads/answer/9176876?hl=sk
Kedy by ste mali takýto typ kampane použiť?
Discovery kampane sú vhodné na zvýšenie počtu konverzií. Na spustenie kampaní je potrebné mať správne nastavené meranie konverzií. Následne môžete využiť buď stratégiu Maximalizácie konverzií alebo Cieľovú CPA (cost per action).
- Maximalizácia konverzií: Google sa bude snažiť získať čo najviac konverzií pri najnižšej možnej CPA. Toto nastavenie je vhodné pre inzerentov, ktorí majú menšie rozpočty alebo neočakávajú, že zaznamenajú aspoň 10 konverzií denne
- Cieľová CPA: Google sa bude snažiž zvýšiť počet konverzií za konkrétnu cenu za konverziu. Túto stratégiu Google odporúča použiť, ak máte rozpočet, ktorý je aspoň 10-násobkom vašej cieľovej CPA
Aké podklady budete potrebovať?
Na spustenie reklám je potrebné pripraviť si set podkladov spolu s webstránkou, na ktorú chcete kampaň smerovať. K dispozícii sú na výber klasické responzívne reklamy a taktiež carousel formát. Budete k tomu potrebovať najviac 5 nadpisov a 5 popisov a minimálne 1 obrázok vo vysokom rozlíšení spolu s logom firmy. Obrázkov odporúčame pridať viac, či už na šírku, výšku alebo do štvorca, tak aby mal systém viacero možností na výber. Odporúča sa pridať aspoň po 3 obrázky z každého formátu na dosiahnutie čo najvyššej výkonnosti. Obrázky si viete na potrebný rozmer orezať aj priamo v Google ads pri nastavovaní reklamy. Následne vám stačí vybrať si konkrétny text CTA – Výzvy na akciu ako napríklad „Odoslať žiadosť“, „Nakupovať“, „Cenová ponuka“ či mnohé ďalšie. O tvorbu konkrétnej reklamy sa následne postará Google, a vyskladá ju na základe odhadovanej výkonnosti, umiestnenia a zariadenia, v ktorom sa má reklama zobraziť.
Zdroj obrázku: https://support.google.com/google-ads/answer/9904013?hl=sk&ref_topic=10307857
Aké cielenie máme k dispozícii?
Kampane majú k dispozícii klasické možnosti cielenia, ako ich poznáme napríklad z GDN či YouTube kampaní. Vieme teda cieliť na základné demografických údaje, či záujmy (cielenie podľa záujmov ako „krása a wellness“, „médiá a zábava“), ale aj na in-market publiká, v ktorých používatelia aktívne vyhľadávajú produkt alebo službu. Ide o publiká podľa nákupných úmyslov ako napríklad „cestovanie“, „dom a záhrada“ či „automobily a motorové vozidlá“, či na životné udalosti „svadba“, „nákup bytu či domu“ alebo „dokončenie vysokoskolského štúdia“. V kampani vieme využiť aj vlastné dáta, a vytvoriť si custom publiká na základe dát návštevnosti našej webstránky, vieme teda využiť aj remarketing na návštevníkov konkrétenej webstránky.
Zdroje:
https://support.google.com/google-ads/answer/9176876?hl=sk
https://support.google.com/google-ads/answer/9904013?hl=sk&ref_topic=10307857
https://www.wordstream.com/blog/ws/2020/06/09/google-discovery-ads
Titulná fotografia