Umelá inteligencia a jej praktické využitie teraz zažíva veľký boom, ktorý samozrejme neobišiel ani najznámejšie Google vyhľadávanie a jeho funkcionalitu. Pre Google však použitie UI nie je nič nové a venujú sa jej vývoju dlhšiu dobu.

Už 25 rokov sa Google venuje vývoju najobľúbenejšieho vyhľadávača na svete. Spoločnosť medzičasom vyvinula úplne nové spôsoby vyhľadávania, ktoré využívajú najnovšie pokroky v oblasti UI – či už ide o vizuálne vyhľadávanie pomocou funkcie Lens, alebo naprieč zmyslami, využívajúc zároveň obrázky aj text s funkciou viacnásobné vyhľadávanie. V súčasnosti ľudia používajú Lens na 12 miliárd vizuálnych vyhľadávaní mesačne, čo je štvornásobný nárast len za dva roky a rastúci počet týchto vyhľadávaní je viaczmyslových.

Podľa Google vďaka novým prelomom v oblasti generatívnej UI si opäť nanovo predstavujeme, čo dokáže vyhľadávací nástroj. Vďaka tejto výkonnej novej technológii môžeme získať odpovede na úplne nové typy otázok, o ktorých ste si ani nemysleli, že by vyhľadávanie mohlo na ne niekedy odpovedať, a zmeniť spôsob, akým sú informácie usporiadané, aby sme vám pomohli utriediť a porozumieť tomu, čo je tam vonku na internete.

Vylepšovanie vyhľadávania pomocou generatívnej UI

S novými generatívnymi funkciami UI vo vyhľadávaní bude mať teraz človek menej práce s vyhľadávaním, takže bude môcť rýchlejšie porozumieť téme, odhaliť nové uhly pohľadu a poznatky a veci robiť jednoduchšie.

Napríklad si zoberme otázku „Čo je lepšie na výlet pre rodinu s deťmi do 3 rokov a psom, Bryce Canyon alebo Arches National Park?“ (národné parky). Za normálnych okolností by ste mohli rozdeliť túto jednu otázku na menšie, pretriediť si obrovské množstvo dostupných informácií a začať si veci skladať sami. Vďaka generatívnej umelej inteligencii za vás môže vyhľadávanie urobiť túto ťažkú prácu. Uvidíte prehľad kľúčových informácií, ktoré je potrebné zvážiť, s odkazmi na hlbšie preskúmanie.

Pod týmto prehľadom uvidíte navrhované ďalšie kroky vrátane možnosti klásť doplňujúce otázky, ako napríklad „Ako dlho je rozumné stráviť čas s deťmi v Bryce Canyone?“ Keď na ne klepnete, dostanete sa do nového režimu konverzácie, kde sa môžete Googlu opýtať na viac informácií o téme, ktorú skúmate.

Kontext sa bude prenášať z otázky na otázku, aby vám pomohol prirodzenejšie pokračovať vo vašom skúmaní. Nájdete tu aj užitočné odkazy k webovému obsahu a celý rad perspektív, do ktorých sa môžete ponoriť.

Pomoc pri nakupovaní vďaka generatívnej UI

Vďaka generatívnej umelej inteligencii vo vyhľadávaní vám Google môže pomôcť porozumieť veciam komplexne keď nakupujete, a robiť aj tie najuváženejšie a komplexnejšie nákupné rozhodnutia rýchlejšie a jednoduchšie.

Pri hľadaní produktu získate prehľad dôležitých faktorov, ktoré je potrebné zvážiť, a produktov, ktoré zodpovedajú vášmu zámeru. Získate tiež popisy produktov, ktoré obsahujú relevantné, aktuálne recenzie, hodnotenia, ceny a obrázky produktov. Je to preto, že táto nová generatívna umelá inteligencia je založená na nákupnom grafe Google, ktorý obsahuje viac ako 35 miliárd záznamov o produktoch, čo z neho robí najkomplexnejší súbor údajov o neustále sa meniacich produktoch, predajcoch, značkách, recenziách a inventári.

Vieme, že ľudia chcú počuť postrehy od ostatných, ktoré im pomôžu pri rozhodovaní, preto sme navrhli tieto nové zážitky vo vyhľadávaní, aby sme upozornili na obsah na webe a upútali naň pozornosť, čo ľuďom uľahčí hlbšie ponorenie sa do témy, o ktorú sa zaujímajú.

Zdroj: https://blog.google/products/search/generative-ai-search/

O autorovi

Tomáš Kuracina

Tomáš absolvoval náročné štúdium Fakulty eletrotechniky a informatiky na Slovenskej technickej univerzite. Už počas školy sa začal zaujímať o online marketing. V Mindshare pôsobí na digitálnom oddelení, kde sa stará o online kampane klientov. Vo voľnom čase sa rád venuje sebarozvoju, joge či virtuálnemu motoršportu.