Presne pred dvomi rokmi sme vám priniesli článok o tom ako Facebook hodnotí vaše reklamy. Od 30. apríla prichádza v hodnotení vašich reklám ku zmene. Dlho používanú metriku Relevance score nahradí hneď trojica metrík Quality Ranking, Engagement Rate Ranking a Conversion Rate Ranking, ktorá by podľa slov Facebooku mala byť jasnejšia a použiteľnejšia. Nižšie si priblížime, čo jednotlivé metriky znamenajú.
Quality Ranking:
- Metrika vyjadruje, ako je vnímaná kvalita vašej reklamy v porovnaní s konkurenčnými reklamami zobrazenými tomu istému publiku.
- Kvalitu reklamy určujú užívatelia na základe spätnej väzby (prezeranie/schovávanie reklám, zlé používateľské skúsenosti, clickbait, engagement bait…).
- Dostupné hodnoty sú uvádzané ako percentil:
Above Average
Average (priemer predstavuje 35. až 55. percentil)
Below Average (Bottom 35 % of ads)
Below Average (Bottom 20 % of ads)
Below Average (Bottom 10 % of ads)
- Napríklad hodnotenie kvality Below Average (Bottom 20 % of ads) znamená, že vnímaná kvalita vašej reklamy patrila medzi spodných 20 % reklám súťažiacich o rovnaké publikum. Najmenej 80 % reklám súťažiacich o rovnaké publikum bolo vnímaných ako vyššia kvalita.
Engagement Rate Ranking
- Metrika vyjadruje aká je odhadovaná miera zapojenia vašej reklamy v porovnaní s konkurenčnými reklamami zobrazenými tomu istému publiku.
- Očakávaná miera zapojenia vypočíta pravdepodobnosť, že užívateľ bude na príspevky klikať, reagovať, komentovať, zdieľať alebo rozširovať reklamu.
- Engagement baiting (požiadavka na komentovanie alebo like-ovanie) nezvýšia výkonnosť vašej reklamy.
- Dostupné hodnoty sú uvádzané ako percentil:
Above Average
Average (priemer predstavuje 35. až 55. percentil)
Below Average (Bottom 35 % of ads)
Below Average (Bottom 20 % of ads)
Below Average (Bottom 10 % of ads)
- Metrika Engagement Rate Ranking nie je dostupná pre nasledujúce ciele optimalizácie: ad recall lift, impressions, reach alebo custom conversions
Conversion Rate Ranking
- Metrika vyjadruje ako odhadovaná miera konverzie vašej reklamy v porovnaní s konkurenčnými reklamami s rovnakým cieľom optimalizácie konkuruje tomu istému publiku
- Očakávaná miera konverzie vypočíta pravdepodobnosť, že osoba, ktorá si pozrela vašu reklamu, dokončí aj váš cieľ optimalizácie.
- Napríklad pre kampaň s cieľom optimalizácie zobrazení videa by predstavoval náš cieľ 10-sekundové zobrazenia videa.
- Dostupné hodnoty sú uvádzané ako percentil:
Above Average
Average (priemer predstavuje 35. až 55. percentil)
Below Average (Bottom 35 % of ads)
Below Average (Bottom 20 % of ads)
Below Average (Bottom 10 % of ads)
- Niektoré produkty a služby môžu vykazovať nižšiu mieru konverzie ako iné konkurujúce v tej istej reklamnej aukcii. Pri výrobkoch s vyššou cenou ako sú napr. šperky by sme mali očakávať nižšiu mieru konverzie ako produkty a služby s nižšou cenou napr. tričká.
- Metrika Conversion Rate Ranking nie je dostupná pre nasledujúce ciele optimalizácie: ad recall lift, impressions, reach or custom conversions
Filip Feranec, Mindshare Slovakia
Zdroj: https://business.facebook.com