Každodenné skrolovanie článkov, preklikávanie sa odkazmi, vybavovanie e-mailov, sledovanie videí, či pridávanie insta stories. Nekonečnosť obsahu a možností na webe nás stojí množstvo spotrebovaných mobilných dát a nonstop vybité batérie v našich smartfónoch (čas, zabitý na internetoch nie je predmetom tohto článku). :-) Mobilná reklama, väčšinou ako otravný prvok webu, však taktiež z týchto troch momentálne najdôležitejších súčastí nášho online života, časť ukrajuje.

Našťastie Google prišiel s ďalším vylepšením. Takmer pred dvoma rokmi tím softvérových inžinierov Googlu predstavil nový kompresný algoritmus Brotli, ktorý sa má postarať o kvalitatívnezlepšenie práce s internetovými stránkami. Čo to pre nás, užívateľov, znamená? V prvom rade menšiu spotrebu dátového balíka, rýchlejšie načítavanie stránok a tiež nižšie nároky na spotrebu batérie.

A práve teraz je ten čas, kedy má byť Brotli implementovaný do najnovších aktualizácií najpoužívanejších desktopových a mobilných prehliadačov, ako je Chrome, Edge, Firefox a  Safari. Google už nový kompresný algoritmus nasadil na svoje webové servery, ktoré používa jeho reklamná sieť Google Display Network. Podľa výsledkov posledných experimentov nová kompresia reklám Google Display Ads znižuje množstvo prenesených dát oproti doteraz štandardne používanej gzip kompresii o 15 %, pričom v niektorých prípadoch až o viac ako 40 %. Tým pádom sa pri sťahovaní reklamy prenesie menej dát, stránka je načítaná rýchlejšie, a webové prehliadače majú nižšiu spotrebu dát, čo vplýva najmä na výdrž batérie.

Implementovanie nového algoritmu je očividne súčasťou stratégie Googlu v oblasti celkového zlepšovania kvality online prostredia a online reklamy, v časoch kedy množstvo užívateľov z rôznych dôvodov využíva ad-blockery (článok o ad-blockeroch od Patrika nájdeš tu). Ako ďalší nástroj pre skvalitňovanie online reklamy ohlásil Google svoj vlastný ad-blocker vo svojom prehliadači Chrome, ktorý od začiatku budúceho roka bude blokovať všetky agresívne formy reklamy. To by mohol byť jeden zo spôsobov, ako aspoň mierne upokojiť rozvášnených užívateľov internetu, hejtujúcich akúkoľvek formu online reklamy.

Roman Kollár, Mindshare Slovakia

Zdroj: https://developers.googleblog.com/2017/06/brotli-compression-in-google-display-ads.html

O autorovi

Roman Kollár

Študoval manažment podniku, pracovať v mediálnej agentúre začal už počas vysokej školy. V Mindshare je súčasťou tímu Unilever, kde sa od roku 2013 podieľa na komplexnom client servise. Od raného detstva hrá na klavíri. V posledných rokoch k nemu pridal aj bicie, ktoré nie sú pre neho ani tak oddychom, ale tréningom sústredenia najvyššieho stupňa. Je síce úplne samostatný, ale vždy rád vyhľadá dobrú spoločnosť. Medzi jeho obľúbený spôsob pohybu patria akrobatické kúsky. Rád využíva všetok možný čas, niekedy aj na úkor spánku.