Blog Brightminds sme začali písať v apríli 2010 a v tom čase to bol jediný oficiálny blog mediálnej agentúry na Slovensku. Tak, ako sme rástli, pribúdalo aj autorov a preto sa dá minulý rok označiť za plodný a bohatý. Pripomeňme si niektoré články, ktoré si to zaslúžia.
Lifestyle
- Youtuber GoGo je fenomén hlavne mladších generácií – a veľký úspech mal aj rozhovor, ktorý s ním pripravila Dáška. Tu je článok o najúspešnejších slovenských a českých youtuberoch.
- Kult mladosti je neprirodzený a ukazuje sa, že dokonca aj na instagrame, čo je médiom mladých, môžu byť influencerkami aj seniorky. Najstaršia teenagerka na svete Iris Apfel má 96 rokov.
- V niektorých častiach sveta bol tento rok určite rokom britskej kráľovskej svadby, na sociálnych sieťach to však jednoznačne bol rok svadby top instagramovej influencerky Chiary Ferragni.
- Do pomyselnej kategórie lifestyle na našom blogu patrí aj Danielin dôkladný článok o najväčších sviatkoch celého sveta.
- Téma autonómnych áut v minulom roku zaznievala mimoriadne výrazne vrátane etických a legislatívnych problémov (v marci sa po prvýkrát sa stalo, že autonómny automobil usmrtil chodkyňu, ktorá mu doslova skočila do cesty, takže autopilot nemal žiadnu šancu). Andrej napísal článok Sme na počiatku revolúcie v motorizme.
Príbehy značiek
- Na veľkú noc (veď kedy inokedy) sme uverejnili Luckin článok o „kinderkách“, teda Kinder Surprise.
- Paťa napísala zaujímavý text o tom, ako vzniklo hodnotenie michelinských reštaurácií a čo má spoločné s automobilizmom.
- Veľký čitateľský úspech mala Julka, ktorá predstavila známe nanuky Míša.
- Adidas vs. Puma – to je jeden z najväčších príbehov vo svete brandov a Juraj ho opísal veľmi čítavo. Rovnako zaujímavo opísal príbeh značky Fanta.
Digitálny svet
- Pre facebook bol rok 2018 úplne najhorší v histórii. A to sa Mark Zuckerberg vystatoval, že ho „opraví“. Nevyšlo to. Prečítajte si podrobný článok o prešľapoch najväčšej sociálnej siete.
- Jeden z najúspešnejších článkov tohto roka pojednával o deepfakes, teda technológii, schopnej urobiť falošné videá neodhaliteľné pre človeka, ktorý nedisponuje špeciálnymi technickými prostriedkami. Pripravte sa na vlnu dokonalých videopodvodov.
- Minulý rok bol aj rokom streamových služieb. Už v januári začali v USA dobiehať káblovú TV. Štandardným médiám šliape na päty aj herný priemysel s platformou Twitch.
- Chcete na Google vyhľadávať ako profesionál? Nie je to ťažké, stačí sa naučiť vyhľadávacie operátory a nájdete všetko! Facebook je na rozdiel od Googlu vo vyhľadávaní úplný lúzer, ale niečo sa s tým predsa len urobiť dá. Tu je pár tipov na facebookové vyhľadávanie.
- Keď sme už pri tom vyhľadávaní, tak slušné príjmy z reklamy mal aj Amazon. Viete prečo? Lebo čoraz viac ľudí ho používa na vyhľadávanie produktov namiesto Google alebo stránok výrobcov. A Amazon navyše kupuje aj športové kanály.
- Roman je autorom trochu dystopického článku o budúcnosti bez minulosti. Darmo, hlinené tabuľky boli trvácejšie ako hard disky.
- Nečítajte halabala, odložte si kvalitné články na neskôr, aby ste im mohli venovať náležitú pozornosť. Ako na to?
- Hľadáte si partnera/partnerku? Tu si môžete prečítať niečo o zoznamovacích aplikáciách.
- Najvýkonnejší počítač na svete budúcnosti bude využívať technológiu Blockchain, využívanú dosiaľ hlavne pri kryptomenách.
- Umelá inteligencia, poháňaná herným priemyslom, vie aj zachraňovať životy.
Digitálna bezpečnosť
Minulý rok sme sa neprestali venovať bezpečnosti na internete.
- Tu je návod, ako internetom zakážete vynášať informácie o vás. Facebookový profil sa dá stiahnuť aj na disk. Na čo je to dobré? Rovnako sa dá offline stiahnuť aj profil Apple.
- Tu je sprievodca bezpečnostnými nastaveniami Facebooku, ktoré netreba zanedbávať.
Hardware a gadgety
- Čitateľsky úspešné boli aj používateľské skúsenosti, články o Android multimedia boxe, novom iPade 2018 (ktorý musíte mať) a Apple Pencil.
- Tento článok odporúčame všetkým novým a neskúseným používateľom čítačiek Kindle.
Retro
Nostalgikov sme potešili softvérovým múzeom. Prvý článok opisuje, s akými aplikáciami sme pracovali a zabávali sa v časoch pred internetom a druhý už opisuje rané časy internetu.
Pre profesionálov
V roku 2018 sme výrazne posilnili pomyselnú rubriku článkov pre digitálnych profesionálov.
- Obsažný Vladov článok, využívajúci mnohé veľmi rešpektované zdroje, pojednáva o frekvencii v mediálnom plánovaní: Koľkokrát je tak akurát?
- Paťo radí: Robíte ešte awareness kampane naslepo? Odmerajte ich! A ďalšie tipy: Pracujete pri digitálnych kampaniach so správnou cieľovkou? Zanalyzujte ju! Výkon digitálnych kampaní nám pomáha zvýšiť aj umelá inteligencia.
- Paťa informuje o tom, aký obsah je obmedzený a aký zakázaný v Google Ads. Špeciálnou a citlivou kategóriou v Google Ads je zdravotná starostlivosť a lieky.
- Ani vám nesedí počet klikov s reláciami v Google Analytics? – pýta sa a radí Filip.
- Ondrej vysvetľuje, ako nám analytika pomáha pri cielení kampaní.
- Vladimír vyzýva: Zefektívnite procesy vďaka marketing automation. Objasňuje aj skratky v programmaticu: DSP, SSP, AD Change. A tu je druhá časť: DMP, CMP, DCO. Ďalšie skratky sú z oblasti videoreklamy: Čo je VAST a VPAID?
Marian Jaslovský, Mindshare Slovakia